Kedvencem. Verhetetlen nálam újabban, napokig elvagyok vele. ÉS nem tudom megunni... :D

Hozzávalók:

- 1 közepes cukkini

- barna rizsliszt (vagy bármilyen más gluténmentes liszt)

- tojás

- gluténmentes zsemlemorzsa vagy burgonyapehely

- olaj

- édesburgonya

- só

- bors

- cayenne bors (enyhén csíp)

- pirospaprika

- gluténmentes keményítő

 

A cukkinit megmossuk, megpucoljuk, felkarikázzuk, szükség szerint magozzuk. Én kb. 5-6 mm vastagságúra szoktam szeletelni. Egyesével megsózzuk a karikák mindkét oldalát és félretesszük, hogy levet engedjen. A levet időnként öntsük le róla.

Ha jól átjárta a só, bepanírozzuk. Először riszlisztbe, aztán tojásba, majd végül a gluténmentes morzsába (vagy pl. burgonyapehelybe) forgatjuk és bő olajban kisütjük a karikákat.

 

Az édesburgonyát megpucoljuk, megmossuk, vastagabb sült krumpli méretű hasábokra vágjuk.

Egy tálba tesszük a hasábokat, öntünk rá pár evőkanálnyi olajat (ez lehet olivaolaj), majd megszórjuk ízlés szerinti sóval, borssal, pirospaprikával, és egy kis cayenne borssal.

Teszünk rá kb. egy evőkanálnyi keményítőt és az egészet jól összerázzuk, hogy minden burgonya jó fűszeres legyen. Ha egy zárható dobozba tesszük a krumplit, könnyebb a rázás. :D

Ha ezzel elkészültünk, sütőpapírral kibélelt tepsire tesszük a hasábokat, majd légkeveréses sütőben 180 fokon kb. 20 perc alatt ropogósra sütjük.

Fontos, hogy a burgonyák ne érjenek össze, mert akkor puha lesz.

Tálalhatjuk gluténmentes majonézzel, vagy egyéb szósszal, amit csak szeretünk.